• Alles alleen doen is optellen, samenwerken is vermenigvuldigen

    De afgelopen jaren is de sponsorcommissie onderdeel geweest van het bestuur. Miranda Monster en Alex van Baarle hebben zich ontfermt over de huidige sponsoren. Echter is het, naast alle andere bestuurstaken, een enorme opgave om de bestaande sponsoren goed te onderhouden en nieuwe sponsoren te werven. Dit was aanleiding voor de club om op zoek te gaan naar nieuwe vrijwilligers die met elkaar de sponsorcommissie willen vormen. 

    Het ontstaan van de nieuwe sponsorcommissie

    Vorig seizoen is de vereniging gestart met wedstrijdsponsoren voor de derde helft bij de zaterdag 1, gezelligheid stond hierbij centraal. Na afloop van de wedstrijd werd gezorgd voor een zanger of DJ inclusief eten in de bestuurskamer. Deze zaterdagen hebben gezorgd voor binding met de vereniging, leden onderling en potentiële sponsoren die enthousiast werden. De organisatie hiervan werd met name opgepakt door eerste elftalspelers Kai Fens en Marvin Strik. Zij deden dit samen met Jeffrey Vossenaar en het bestuur.

    Het succes ervan zorgde ervoor dat Marvin Strik enthousiast is geraakt en graag meer wilde doen voor de vereniging. Hij heeft gemerkt dat het goed onderhouden van bestaande sponsoren, het werven van nieuwe sponsoren en alle andere bijbehorende taken iets is wat je niet alleen kan. Tijdens Corona is hij met zijn vader Wim Strik in gesprek gegaan en heeft hij hem de vraag gesteld of hij wil helpen binnen de sponsorcommissie. Het doel hiervan is de club nog verder te laten groeien. Wim zijn Xerxes verleden (47 jaar lidmaatschap) zorgt ervoor dat hij de club een warm hart toedraagt en hier graag zijn brede netwerk voor in wil zetten. De afgelopen maanden is hij vol aan de slag gegaan met het enthousiasmeren en werven van nieuwe sponsoren. Marvin en Wim Strik hebben hiermee een mooie start gemaakt met de nieuwe Sponsorcommissie. De verbinding met het bestuur zal geborgd blijven via Miranda Monster.

    Toekomst visie                      

    De nieuwe commissie vind het belangrijk om naar de lange termijn te kijken. Ze willen sponsoren binden, boeien en behouden binnen de vereniging. Hiermee verwachten ze dat de vereniging verder zal groeien. Naast de sportieve prestaties van de selectieteams willen ze vooral ook kijken naar hoe de club leuk kan blijven voor alle andere leden, bezoekers en sponsoren. Hiervoor gaan ze o.a. in gesprek met de sponsoren. En onderling kunnen organisaties natuurlijk ook veel van elkaar leren, vandaar het motto “alles alleen doen is optellen, samenwerken is vermenigvuldigen”.

    Meer dan voetbal alleen

    Op dit moment zijn er veel verschillende sponsormogelijkheden om de club te ondersteunen. Dit seizoen is van start gegaan met 13 nieuwe businessclubleden. Daarnaast wordt er gestart met de club van 50 en de club van 25. Wanneer de club van 50 de 20 leden heeft gehaald gaat er € 500,- naar het goede doel en € 500,- naar de vereniging in de vorm van een sponsorbord langs het veld of naast de tribune. Op het sponsorbord komt het goede doel te staan. Het goede doel is aan te dragen door de leden van de club van 50. Bij de club van 25 worden nog een aantal initiatieven bedacht, denk bijvoorbeeld aan iets voor de jeugd, daarover later meer. 

    Heb je ideeën? Wil je de club ondersteunen? Heb je behoefte aan kennismaken? Of wil je misschien actief deel uitmaken van de nieuwe sponsorcommissie? Laat het ons vooral weten! Je kan contact opnemen via sponsoring@xerxesdzb.nl.