• Bekijk hier het Corona protocol tijdens wedstrijden.

    De zomerstop is zo goed als voorbij, de eerste trainingen en oefenwedstrijden zijn geweest en de start van de bekerperiode staat voor alle teams voor de deur. Eindelijk gaan we weer voetballen. Dat voelt vertrouwd echter zal het allemaal net iets anders zijn dan normaal.

    Het coronavirus maakt dat we zowel binnen de horeca als binnen ons totale voetbalproces ons te houden hebben aan regels.

    De afgelopen periode hebben we de processen bekeken, risico plekken benoemd en hebben we e.e.a. uitgeprobeerd. Dit heeft geleid tot onderstaande veranderingen en maatregelen waar wij ons met elkaar aan zullen moeten houden.

    We hebben hierbij de hulp van jullie allemaal nodig!

    Klachten en/of binnen het huishouden iemand ziek

    Heb je klachten en/of is iemand binnen jouw huishouden ziek? Dan verwachten wij dat je de richtlijnen van het RIVM volgt en dus 14 dagen niet naar de vereniging komt.

    Melden bij positieve test

    Ben je positief getest en ben je op de vereniging en/of bij teamgenoten geweest? Dan waarderen wij je dit bij ons meldt. Ronald Broeders onze voorzitter en Miranda Monster, bestuurslid, zullen deze melding vertrouwelijk behandelen en bekijken welke maatregelen wij (in contact met jou) voor de vereniging moeten treffen.

    Ik hou 1.5 meter van jou

    Afstand is naast het thuis blijven bij klachten een belangrijke manier om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen. Als vereniging hebben we hiervoor een aantal maatregelen genomen. Daarnaast vragen wij een ieder deze afstand te respecteren en daarbij ook geen handen te schudden of elkaar een knuffel te geven.

    Aanwijzingen complex en vrijwilligers

    Wij doen ons uiterste best ervoor te zorgen dat ondanks alle maatregelen we toch met elkaar plezier kunnen hebben van het voetbal. Wij vragen iedereen zonder morren de aanwijzingen op  ons complex en gegeven door onze vrijwilligers op te volgen.

    Horeca

    Binnen de horeca zijn de regels dat iedereen zowel op het terras als binnen moet zitten. Bestellen en afhalen bij de bar mag uiteraard wel zonder te zitten. Om ophoping van mensen zoveel mogelijk te voorkomen zullen we ook buiten verkooppunten gaan realiseren. Zo zal de buitenbar weer open gaan waar naast een drankje ook koffie en tosti’s te verkrijgen zullen zijn.

    Na afloop van de wedstrijden van zaterdag 1 zal het vast en zeker weer gezellig zijn, maar i.v.m. alle maatregelen zal vooralsnog er geen zanger of DJ voor de muzikale noten zorgen. Muziek zal alleen binnen via ons eigen systeem gedraaid worden.

    Voor de senioren is het Zomerhofboy plein het terras waar i.p.v. in de kleedkamer de derde helft begonnen kan worden.

    Kleedkamers

    Vanaf de aanvang van de bekerronde (29 augustus) zullen wij op wedstrijddagen geen kleedkamers beschikbaar hebben voor alle teams tot en met Onder17 behalve JO 13-1, JO14-1 JO15-1, JO17-1 en JO19-1, onder 23 en alle senioren teams. Daarnaast mogen 18+ teams met maximaal 7 spelers tegelijk de kleedkamer in. 

    Op trainingsdagen is er tot nader orde geen kleedkamer voor alle jeugdteams tot Onder18.

    De routing binnen het kleedkamer gebouw is veranderd. Ingang voor alle kleedkamers is bij Kleedkamer 7. Voor kleedkamer 1 t/m 6 en 7 t/m 11 zijn verschillende uitgangen. Let op de aanwijzingen op de deuren.

    Verder zullen we tussen de wedstrijden meer ruimte voor ventilatietijd creëren. Dit heeft invloed op de beschikbare kleedkamer tijd na afloop van de wedstrijd. Volg hiervoor de aanwijzingen op die worden gegeven bij het aanmelden.

    Kleedkamersleutels op wedstrijddagen

    In tegenstelling tot eerdere seizoenen zal op wedstrijddagen de kleedkamerdeur niet door een vrijwilliger worden open gedaan. Reden hiervoor is dat het bijna onmogelijk is de 1.5 meter voor de betreffende vrijwilliger te kunnen garanderen. De leiders kunnen bij de balie van de commissiekamer met betaling van een borg de sleutel van de kleedkamer ophalen. Na inleveren van de sleutel wordt de borg terug betaald. De borgbetaling zal plaatsvinden per pin.

    Commissiekamer

    De commissiekamer zal worden afgesloten middels een balie. Bij de balie kan 1 persoon (de leider) per team zich melden voor de wedstrijd. Trainers die de sleutel van het ballenhok nodig hebben kunnen deze ook ophalen bij de balie.

    Het ballenhok

    Wie wel eens in het ballenhok is geweest, weet dat de ruimte beperkt is. Slecht 1 persoon mag in deze ruimtes tegelijk aanwezig zijn. Wij gaan er vanuit dat de trainers en leiders dit met elkaar goed oppakken.

    Bidons

    Het gebruik van gezamenlijke bidons is niet toegestaan. Drinken tijdens het sporten blijft belangrijk. Zorg daarom voor eigen bidons en zet je naam hierop.

    Limonade tijdens de rust

    Limonade kan worden opgehaald bij de pentry in het kleedkamergebouw. De thuisspelende ploeg zorgt voor beide teams voor de limonade.

    De rust

    Ieder team zal de rust houden op het veld.

    Voorbesprekingen

    Voorbesprekingen kunnen niet meer gehouden worden onder de tribune of in de kleedkamer. Wij gaan er vanuit dat trainers hier op het veld creatief mee om zullen gaan.

    Dug-out

    Dug-outs zijn zowel op wedstrijddagen als tijdens trainingen alleen bestemd voor spelers en trainers. In de groep 18+ in de dug-out rekening houden met 1.5 meter.

    De tribune

    Onze mooie tribune is een geweldige plek om van wedstrijden te genieten op het hoofdveld. Houd er rekening mee dat hier ook de 1.5 meter zowel voor, naast als achter je telt. Ben je niet van het zelfde huishouden? Zorg er dan voor dat je ook hier afstand houdt.

    Bijeenkomsten

    Al onze bespreekruimtes zijn door de 1.5 meter nog beperkter in gebruik. Het zal hierdoor niet altijd mogelijk zijn deze ruimtes te gebruiken. Bij gebruik is het van belang dat voor ventilatie een raam of een deur open staat.  

    We begrijpen dat dit heel veel is en in het begin onwennig zal voelen. Als we met elkaar deze klus klaren zullen we hopelijk het virus zoveel mogelijk buiten ons complex weten te houden. Met elkaar en voor elkaar, dat is toch het mooie van onze vereniging.

    Het Bestuur